Hey yall,

The 90s was the decade for R&B groups. They were everywhere. So, fill in the following blank. And the award for best 90s R&B Group--Male goes to ___________!

And the award for best 90s R&B Group--Female goes to ___________!

For the male gorup, I would have to say Jodeci. I got all the albums!!!! (*crossing my fingers hoping they get back together) I liked Levert and BBD. For the female group, I would have to say En Vogue. Them girls could saaaang. I liked TLC and Total too.


So list your favorite group and some others that you liked. List some groups that were hot but just had a few hits. Also, list some of the songs. For example, I loved me some Cheers to You by Playa, Your Love is a 187 by the Whitehead Brothers, Come Inside by Intro, One Woman by Jade, and He's Mine by Mokenstef. Let's go down memory lane!!!!!!


Cheers 2 U - Playa

Your Love Is A 187 - Whitehead Brothers


Come Inside - Intro


One Woman - Jade

Tags: 90s, groups, r&b

Views: 4128

Reply to This

Replies to This Discussion

You took Jodeci so I'll take Shai/Boyz 2 Men for 1,000 Alex!
Okay you must have deleted your other topic because I'm sitting here trying to reply and everything was frozen. So I'll just paste what I was posting.

En Vogue
SWV
Jade
Total
Brownstone
Changing Faces
XScape
Total
Destiny's Child
Voices


Male

Jodeci
Shai
Blackstreet
BoysIIMen
Troop
Dru Hill
Color Me Badd
Toni Tone Tony
Mint Condition
Bell Biv Devoe/New Edition
After 7
All4One
112
Yeah I did. I figured it would be easier to just do one post. By the way, list some songs too. I'm trying to beef up my ipod!!!!


Damnstraight said:
Okay you must have deleted your other topic because I'm sitting here trying to reply and everything was frozen. So I'll just paste what I was posting.

En Vogue
SWV
Jade
Total
Brownstone
Changing Faces
XScape
Total
Destiny's Child
Voices


Male

Jodeci
Shai
Blackstreet
BoysIIMen
Troop
Dru Hill
Color Me Badd
Toni Tone Tony
Mint Condition
Bell Biv Devoe/New Edition
After 7
All4One
112
damnstraight: The voices "yeah, yeah, yeah" was the shiiiit! LOL. I was just singing it earlier!
Omg, you all took all of the groups...I thought now else remembered 'yeah, yeah, yeah'...that was my ish...I was young so I have to add ABC 'Jealous Girl'...

Anyhow, Intro was/is my fav slow jam - come inside was the ish...however, one of the members was on the DL and died of AIDS, the girlfrien he left behind - whom is also HIV + ended up being my hairdresser at one point
I just pulled this up YouTube and I had no idea Tia and Tamara had a singing group.

OfficialGroupie said:
damnstraight: The voices "yeah, yeah, yeah" was the shiiiit! LOL. I was just singing it earlier!
And I loved me some 'christon'...the twins from roc-a-fella

Dru hill
Color me badd - sex you up
Allure and 112 - all cried out
Changing faces - ?????
Boyz II Men - everything they made

Jodeci was the eptiome - come and talk to me, was it for me
Okay I'll get to listing the songs maybe tomorrow. But let me add more to the list.

702
Blaque
IMX/Immature
Jagged Edge
H-Town
Portrait
Subway(with 702)
Hi-Five
Silk
Guy
Levert/Rude Boys
Men at Large
The Boys
Public Announcement
Brand New Heavies
Men of Vision
2 the Extreme
Lo-Key
Ex-Girlfriend
Groove Theory
Soul 4 Real
DRS
Damian Dame
Something for the people
Basic Black
Next
Today
Fugees
3T
Ghost Town DJs
Az Yet

There's this one group that was a one hit wonder I think but I can't remember their name. They had a song kinda in the late 90's I think.
Damn....you're taking me back now! The 90's music rocked!

Jodeci owned the 90's though in terms of male groups....female groups, I'd have to say SWV. I mean 'weak' 'downtown' 'right here' and i'm so in to you' are classics!

Reply to Discussion

RSS

ADVERTISEMENT

Connect


BallerBoards

Old Men

Started by Mama Dragon Slayer Puss in Talk Ish. Last reply by Mama Dragon Slayer Puss 22 hours ago. 63 Replies

I want one. I need one, and ironically not for his money. I guess his wisdom. For real tho, they can solve the most complex problems in "elementary" style language. I be like "why didn't I think of…Continue

Date rape question

Started by Moving In Silence in Talk Ish. Last reply by AllyNWonderland yesterday. 8 Replies

I have a question. Do you think the song "baby it's cold outside" is about date rape? Here's the video. http://youtu.be/6bbuBubZ1yE. Or is it just trying to…Continue

Met a Baller but I think I messed up! but I want him back. any advice =(

Started by imani in Talk Ish. Last reply by Sissy on Thursday. 3 Replies

I met this baller while partying V.I.P at club liv in miami. I was watching him the whole night and doing little things to get his attention w/o seeming thirsty. how we met seemed destined in a way.…Continue

Latest Activity

AllyNWonderland replied to RubyWoo's discussion Raven Symone and Stacey Dash Speak On Their Relationship with Bill Cosby
"The fact that the actress said "I'll come to work tomorrow with my hair…"
27 minutes ago
GoalDigging commented on Asimplebijou's blog post Baller Alert's Wives/Girlfriends/Baby Mamas: Antonique Larry
"You go girl and she's beautiful."
1 hour ago
JustMe replied to RubyWoo's discussion Raven Symone and Stacey Dash Speak On Their Relationship with Bill Cosby
"Michelle Hurd's story is believable... Some of the others not so much... MIS- his attorney…"
2 hours ago
JustMe commented on Milagros Reyes's blog post Ballerific Relationships: "But You Say He's Just A Friend...": By: @milagreee
"I think the question lies in how the friendship began... If it was he tried to holler & then…"
2 hours ago
Moving In Silence replied to RubyWoo's discussion Raven Symone and Stacey Dash Speak On Their Relationship with Bill Cosby
"Well if they are all setting him up why is he NOT standing up for himself! He can call the police…"
4 hours ago
Formally Known as Ginger commented on Milagros Reyes's blog post Ballerific Relationships - Stood Up By: @milagreee
"I got up stood up recently. I had an extra ticket to a community show and invited a coworker…"
4 hours ago
Butterflyy commented on Eleven8's blog post Groupie Tales - B.o.B Is A True Scorpio (hint hint)
"That's it?!? What kind of groupie tale is this? We want details!!! Lmao"
4 hours ago
Sean replied to RubyWoo's discussion Raven Symone and Stacey Dash Speak On Their Relationship with Bill Cosby
"I understand rape is a serious issue. I also understand that unwanted touching is a violation of…"
4 hours ago
K.I. commented on Eleven8's blog post Photo Of Bill Cosby On The Night Of Alleged Janice Dickinson Rape Surfaces
"I cant believe these women ate being flown out there by him, are being drugged & raped yet they…"
4 hours ago
B Thang commented on Eleven8's blog post Beyonce Drops New "7/11" Video
"I need to start doing more squats, I'm straight but her booty looks amazing lol"
5 hours ago
CCD is Workin on a baller 4 she replied to RubyWoo's discussion Raven Symone and Stacey Dash Speak On Their Relationship with Bill Cosby
"Raven's post reads: "Everyone on that show treated me with nothing but kindness."…"
6 hours ago
Niko Rose commented on Eleven8's blog post Adrian Peterson Says He'll Never Use a Switch Again
"I caught whippings/spankings on occasion. My parents put the fear of God in me. When I have kids I…"
6 hours ago

© 2014   Created by Baller Alert.

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service

Offline

Live Video